Skip to main content

BAGEV 1. Yöresel Ürünler Fuarı Antalya Açıldı

28 Nisan-1 Mayıs arasında açık olan ve 111 standın yer aldığı Fuarda 54 ilin ticaret ve sanayi odalarıyla borsaları stant açtı. "Şehirlerimizi, ürünlerimizi ön plana çıkarmak istiyorsak yöresel ürünlerimizi şehrin adı ile ön plana çıkarıp tescil ettirmeliyiz" diyen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, küresel rekabette yer almak için öncelikle markalaşma ve farkındalık yaratılması gerektiğini belirtti. Burdur Valisi İbrahim Özçimen, 50 küsur ilin katıldığı bir fuarda Burdur ürünlerinin katılmış olmasının önemli bulduğunu ifade etti.

Antalya Ticaret Borsası (ATB), Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO), Batı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme Vakfı (BAGEV) işbirliğiyle düzenlenen ve TOBB tarafından da desteklenen 1. Yöresel Ürünler Fuarı 'YÖREX), Antalya Expo Center'da TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu tarafından açıldı.

AKIL TERİNİ ÖNE ÇIKARMALIYIZ
Fuarın açılışında yaptığı konuşmada, Anadolu'nun ürünlerinin çok sayıda olduğuna dikkati çeken TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, yöresel ürünlerin rekabet edebilmesi için yeni açılımlara ihtiyacı olduğunu söyledi. Törene katılanlara 'Çok para kazanmak istiyorsak akıl terini öne çıkarmalıyız'diye seslenen Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu:
"Çok para kazanmak istiyorsanız farkındalık ve marka yaratacaksınız. Ürünlerinizde, şirketlerinizde markalaşacaksınız. Marka olursanız cebinize 10 kat para girer. Bizim girişimci ruhumuz var. Alın terinin yerine artık akıl terimizi kullanmak zorundayız. Akıl teri ile ön plana çıkmamız lazım. Eğer akıl terini ön plana çıkarabilirsek küresel rekabette var olabiliriz. Şu ana kadar 130 yöremizin ürünü tescil edilmiş. 160 kadar üründe tescil edilmeyi bekliyor. Şehirlerimizi, ürünlerimizi ön plana çıkarmak istiyorsak yöresel ürünlerimizi şehrin adı ile ön plana çıkarıp tescil ettirmeliyiz. 30 yıl önce Avrupa'da yoğurt kelimesini bilen yoktu. Ama şimdi, Avrupa bizim yoğurdumuzu bize satmaya çalışıyor. Niye yoğurdu meyveli yapmış, farklı ürün koymuş... Kimin markasıyla bu ürünü bize satıyor kendi markasıyla... Yoğurdu, meyveli yoğurdumuzu kaptırdık. Elimizdeki değerlere sahip çıkmalıyız. Hazır yiyen olmamalıyız. Hazır yiyen olursak, komşumuz gibi oluruz."

GIDA SORUNU
Türkiye'nin dünyada 17'nci en büyük ekonomi olduğunu, tarım sektöründe ise 8'inci sırada bulunduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti:
'Dünyada en büyük sorun çevre ile birlikte gıda ve içecek sorunu. İleride bu konuda daha da büyük sıkıntı yaşanacak. Makarna üretiminde İtalya'dan sonra dünyada ikinci sıradayız. Bunun için toprağa sımsıkı sarılmalıyız. Küresel krizde sanayi ürünleri ihracatımız çok azaldı. Ancak tarımsal ürün ihracatımız ise arttı. Türkiye 5 üründe Dünya birincisi 23 üründe ise beşinci sırada yer alıyor. Avrupa'da 12 bin bitki türü bulunurken sadece Türkiye'de ise 13 bin bitki türü var. Bunu tarım ekonomisine, gıda ekonomisine çevirmeliyiz. Anadolu toprakları bereketli ama bu bereketi iyi anlayıp pazarlamalıyız.'
Antalya Valisi Alaaddin Yüksel de, Türkiye'nin dünya ile paylaşacağı birçok değeri olduğunu, bunlardan birinin de tarım ürünleri olduğunu kaydetti. Türkiye'nin değerlerini çok iyi anlaması gerektiğini belirten Vali Yüksel, 'Değerlerimizi çok iyi anlatmalıyız. Bunun için her şeyi konuşalım. Anadolu değerlerini dünyaya açalım' dedi.

ATB BAŞKANI ALİ ÇANDIR
Fransa'nın yöresel ürünlerin yüzde 30'unu ihraç ettiğine dikkati çeken Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır ise, bu ülkenin ihraç ettiği yöresel ürünlerin değerinin de 30 milyar dolar civarında olduğunu ifade etti. Anadolu'nun eşsiz birikimini ve potansiyelini harekete geçirmenin yollarını araştırdıklarını belirten Çandır, şöyle konuştu:
'Türk Patent Enstitüsü'nün yaptığı bir araştırmaya göre en az 2 bin 500 adet yöresel ürüne sahip bulunuyoruz. Bunlardan sadece 130 adedi coğrafi işaretlidir. Yöresel ürünlerimizin hakkını, hukukunu koruyacak ticarileştirmek için tescilleme hayati derecede önem taşımaktadır.

ÇİN MALI HEDİYELİK
ATSO Başkanı Çetin Osman Budak ise bir toplumun gelişmesinin, refahının yükselmesi için, balık dağıtmak yerine, balık tutmayı öğretmek gerektiğini dile getirdi.
Yöresel Ürünler Fuarı'nın sadece bir ekonomik proje değil, aynı zamanda sosyal ve kültürel bir proje olduğunu vurgulayan Budak, şöyle devam etti:
"Antalya'ya 10 milyona yakın turist geliyor, ama Antalya'da turistlere hitap eden, Antalya'ya özgü hediyelik eşyamız yok denecek düzeyde ve hediyelik eşya mağazalarında Çin malı basit hediyelikler satılıyor. Bunun nedeni tarihi kimliği yansıtan sanata dayalı ürünlerin desteklenmemiş olmasıdır."
Konuşmaların ardından Antalya Valisi Alaaddin Yüksel, Türk patent Enstitüsü Genel müdür yardımcısı Yüksel Birinci'ye, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da TRT'de yayımlanan 'Bu toprağın Sesi' Programı yöneticilerine plaket verdi. Daha sonra, 1. Yöresel Ürünler Fuarı'nın açılışı yapıldı.
Fuarda 54 ilin ticaret ve sanayi odalarıyla borsaları stant açtı. 111 standın yer aldığı fuar, 1 Mayıs tarihinde kadar açık kalacak.

BURDUR VALİSİ
Burdur Valisi İbrahim Özçimen, "Şimdi bu çok büyük bir fuar, 50 küsur ilin katıldığı bir fuarda Burdur ürünlerinin katılmış olmasını önemli buluyorum. Fuar'da Ceviz Ezmemizden, kemanımıza, kapariye, ilimizde üretilen her şey fuarda sunulmuş. Katılımda emeği geçen Burdur Ticaret ve Sanayi Odamız ve Borsamızı tebrik ediyorum."

Yararlı Linkler

İletişim

0 248 234 62 05

Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

Sosyal Medya

Adres: Yeni Mahalle Şehit Teğmen Halil DEMİRÖRS Cad. No: 2 Burdur Türkiye Telefon: +90 248 234 62 05 pbx Faks: +90 248 233 67 34
Bu site, Burdur Ticaret ve Sanayi Odası Bilgi İşlem Servisi tarafından hazırlanmaktadır. | Tüm hakları saklıdır. | © butso.org.tr | Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.