2.2. Burdur TSO Görüş Oluşturma Prosedürü
Amaç: Bölgesel ve ulusal bazda, karar alıcıların geliştirmek istedikleri ekonomi politikalarına temel oluşturmak üzere; kamu kurum ve kuruluşları başta olmak üzere, Sivil Toplum Örgütleri, Meslek Örgütleri ve Üniversiteler gibi dış paydaşlarımız tarafından talep edilen odamız görüşünün oluşturulmasına ilişkin yöntemi belirlemek.
Kapsam: bölgesel ve ulusal çapta, sanayi, ticaret ve ekonomi ile ilgili tüm konular.
Yöntem:
Kapsam: bölgesel ve ulusal çapta, sanayi, ticaret ve ekonomi ile ilgili tüm konular.
Yöntem:
- Odaya gelen “Görüş” talebi, genel sekreterlik tarafından ilgili birime havale edilir.
- Odanın görüşünün belirlenmesi için ilgili taraflar; Üyeler, Meslek Komiteleri, Meclise veya Yönetim Kurulu (Oda Organları) dur.
- Talep ile ilgili yapılacak çalışmanın genişliğine Genel Sekreter karar verir. Bu çalışma sadece Yönetim Kurulunun görüşünün alınması şeklinde olabileceği gibi, konunun niteliğine göre; Meclis, İlgili Meslek Komitesi veya Üyelerin görüşlerinin alınması biçiminde de olabilmektedir. Bunun kararını Genel Sekreter, gerekiyor ise Yönetim Kurulu Başkanına danışarak verir.
- Cevaplama süresinin aciliyetine göre; uygun iletişim yöntemi (posta, faks, web sayfası veya eposta gibi) Genel Sekreter tarafından belirlenir.
- Konu ile ilgili yazı (bilgi notu) (konuyu detayları ile açıklayan ve cevaplayıcıdan ne istendiğini, ne zamana kadar cevaplaması gerektiğini açıkça belirten) ilgili birim tarafından hazırlanır.
- Yazı konunun niteliğine göre, Meclis Başkanı, Yönetim Kurulu Başkanı veya Genel Sekreter tarafından imzalanır. Bunun kararını Genel Sekreter verir.
- Genel Sekreterin belirlediği iletişim yöntemi ile üyelere duyurulur.
- Üyelerden gelen cevaplar, ilgili birim tarafından derlenerek odanın görüşünü ifade edecek biçimde hazırlanır.
- Hazırlanan oda görüşü, talepte bulunan kurum/kuruluşa Meclis Başkanı, Yönetim Kurulu Başkanı veya Genel Sekreterin onayı ile gönderilir. Yazının kimin tarafından onaylanacağına Genel Sekreter karar verir.
- Talebin ilgili olduğu Meslek Komitesi, Genel Sekreter tarafından belirlenir.
- Cevaplama süresi uygunsa, talep;
- Yönetim Kurulu, Meclis veya ilgili Meslek Komitesinin ilk Toplantısının gündemine alınır.
- Toplantıda görüşe yönelik karar alınır.
- Alınan karar, ilgili birim tarafından derlenerek odanın görüşünü ifade edecek biçimde hazırlanır.
- Hazırlanan oda görüşü, talepte bulunan kurum/kuruluşa Meclis Başkanı, Yönetim Kurulu Başkanı veya Genel Sekreterin onayı ile gönderilir. Yazının kimin tarafından onaylanacağına Genel Sekreter karar verir.
- Konu ile ilgili yazı (bilgi notu) (konuyu detayları ile açıklayan ve cevaplayıcıdan ne istendiğini, ne zamana kadar cevaplaması gerektiğini açıkça belirten) ilgili birim tarafından hazırlanır.
- Yazı konunun niteliğine göre, Meclis Başkanı, Yönetim Kurulu Başkanı veya Genel Sekreter tarafından imzalanır. Bunun kararını Genel Sekreter verir.
- Uygun iletişim yöntemi (posta, faks, web sayfası veya eposta gibi) Genel Sekreter tarafından belirlenir.
- Talep, Yönetim Kurulu, Meclis veya ilgili Meslek Komitesi üyelerine Genel Sekreterin belirlediği iletişim yöntemi ile iletilir.
- İlgili organ üyelerinden gelen cevaplar, ilgili birim tarafından derlenerek odanın görüşünü ifade edecek biçimde hazırlanır.
- Hazırlanan oda görüşü, talepte bulunan kurum/kuruluşa Meclis Başkanı, Yönetim Kurulu Başkanı veya Genel Sekreterin onayı ile gönderilir. Yazının kimin tarafından onaylanacağına Genel Sekreter karar verir.