BUTSO Başkanı Yusuf Keyik Hızlı Tren sürecini değerlendirdi.

Burdur Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanımız Yusuf Keyik son günlerde Burdur'un gündemini oluşturan Yüksek Hızlı Tren hattı üzerine konu hakkındaki görüşlerini ifade etti.

Başkanımız Yusuf Keyik ifadesinde; "Raylı sistemler ; şehir ekonomisine ve şehirleşmeye ciddi katkılar sağlamaktadır. 06 Mart 1930’da Mustafa Kemal Atatürk’ün ilimizi ziyareti sırasında verdiği söz üzerine; 26 Mayıs 1936 yılında ilimize Gar ve Demiryolu yapılmıştır. Demiryolunun şehre ulaşması ile şehir ekonomimiz atağa kalkmış İstanbul ve İzmir’den tren yolu ile gelen yükler Burdur’a iniyor, Burdur’dan da kamyonlarla Antalya’ya sevk ediliyordu. Bu da şehir ekonomisin hareketlenmesine katkı sağlıyordu.
04 Kasım 2004 tarihinde; Burdur – Isparta hattındaki rayların taşımacılığa uygun olma vasfını yitirdiği ve yenilenmesi gerekçesiyle yolcu seferleri kaldırılmış ancak yük taşımacılığı sürdürülmüş idi. Milletvekilimiz Sayın Bayram ÖZÇELİK’in son olarak Ekim 2016 tarihinde Devlet Demiryolları Genel Müdürü İsa APAYDIN, Demiryolları Taşımacılık Genel Müdürü Veysi KURT ve Strateji Daire Başkanı Mehmet ALTINSOY’u ziyaretlerinde “Burdur ve Isparta’dan hızlı tren devreye girinceye kadar seferlerin başlatılması” talep edilmiş olmasına rağmen Yolcu taşımacılığında sonuç alınamamıştır.

Kasım 2014 yılına gelindiğinde Odamızı ziyarette bulunan dönemin ve şimdi ki Ekonomi Bakanı Sayın Nihat ZEYBEKÇİ’ye Oda olarak sunulan rapor ile Hızlı Tren ve Yük Taşımacılığı demiryolu hattının hayata geçirilmesi halindeki olumlu yansımalar kendilerine rapor olarak aktarılmıştır.

Odamız, İlimiz STK, Basınımız ve her dönem görev almış milletvekillerimiz konunun takipçisi olmuş ve olmaya da devam etmektedirler.

Son olarak; Milletvekilimiz Sayın Mehmet Göker’in Hızlı Tren güzergahı ile ilgili basın açıklaması akabinde de Milletvekilimiz Sayın Bayram ÖZÇELİK’in “Güzergahla ilgili kesinleşmiş bir projenin bulunmadığı ve belirlenen 3 alternatiften en fizibıl olanı tercih edilecek” açıklaması Devlet yönetimi açısından her ne kadar doğru olsa da Burdur olarak tereddütler içinde bulunduğumuzu da ifade etmekte fayda görüyorum.

İlimiz 3.derece de Kalkınmada İller arasına girmesine rağmen beklediğini bulamamış nüfus ve ekonomi açısından durağan bir süreçte hayatını devam ettirmektedir. Çevre illerdeki ekonomiyi tetikleyen bazı unsurlar ne yazık ki ilimizde hayat bulamamıştır.

Sonuç olarak; Hızlı Tren projesi fizibilite sonuçlarına göre farklı bir yerden geçmesi belki daha ekonomik olabilir. Burdur Genel Teşvik sisteminde 3. Bölge Teşvik sisteminde yer almasına rağmen gerekli ilgiyi göremeyen illerin arasında yer almaktadır. Burdur; 5259 nüfuslu Çeltikçi ilçesi ile 3383 nüfuslu Kemer ilçesi haricindeki ilçeler bulundukları coğrafi konum açısından Antalya, Denizli ve Isparta ile ticari ilişkilerini sürdürmektedir. Bu sebeple Hızlı tren projesinin Burdur’dan geçmesi il ekonomisi ve gelişmesi açısından oldukça önemlidir. Ayrıca, Hızlı Trenin Burdur’dan geçmesi halinde; Antalya’ya gelen turistlerin Burdur’a getirilmek sureti ile Yayla ve Kültür Turizminden faydalandırılması, Turizm alanında yatırım yapacak girişimcilerin teşvik edilerek il ekonomisine katkıda bulunmaları ulaşım daha rahat ve konforlu olması sebebi ile yatırımların artarak il ekonomisine katkılarca bulunulması da mümkün olacaktır.

Burdur Ticaret ve Sanayi Odası ve Yönetim Kurulu Başkanı olarak; Hızlı Trenin Burdur’dan geçmesi için yapılacak her çalışmanın takipçisi olacağımızı buradan ifade etmek istiyorum." dedi.